Loading

Trening dla początkujących

Osobom rozpoczynającym przygodę z kulturystką polecam tak zwany TRENING „ACT”, czyli aerobiczny trening obwodowy z obciążeniem. Celem tego treningu jest wszechstronny rozwój, a zatem poprawa takich parametrów jak masa, siła i wytrzymałość. To doskonały sposób na poprawę kondycji, a jednocześnie na ukształtowanie sylwetki.

Jedną z najważniejszych zalet TRENINGU „ACT” jest możliwość dostosowania planu treningowego do indywidualnych potrzeb i możliwości, co pozwala na zwiększenie siły i wytrzymałości oraz rozbudowę masy mięśniowej bez względu na początkową kondycję i sylwetkę. Bardzo ważne jest to, żeby przed rozpoczęciem treningu wyznaczyć sobie konkretny cel, który będzie dla nas najważniejszy. To właśnie z myślą o tym celu należy opracowywać ćwiczenia i dobierać obciążenia. Przed rozpoczęciem treningu należy przygotować sobie od 8 do 12 stanowisk z odpowiednimi przyborami, dzięki czemu możliwe będzie przechodzenie od jednego do drugiego ćwiczenia bez tracenia cennego czasu. Ustawienie powinno być takie, aby przy każdy stanowisku do pracy zmuszona była inna grupa mięśni. Najlepiej trenować 3 razy w tygodniu, co drugi dzień. Oczywiście, bardzo ważna jest rozgrzewka, która powinna wynosić około 10 minut. Trening ma trwać od 20 do 40 minut. Ćwiczenia wykonywane są w szybkim tempie.

Taki trening przyniesie bardzo dobre efekty, jeżeli zostanie połączony z właściwą dietą i suplementacją. Temat odżywiania oraz suplementów dla początkujących kulturystów poruszę w moich następnych wpisach.

kulturysci24