Loading

Suplementy dla początkujących

Temat suplementów zazwyczaj wzbudza największe wątpliwości wśród początkujących kulturystów. Niestety nierzadko zdarza się, że młodzi ludzie chcą jak najszybciej uzyskać zwiększenie siły i masy mięśniowej, dlatego sięgają po preparaty, które nie są w pełni bezpieczne. Moim celem jest przedstawienie tych suplementów, które zapewniają dobre rezultaty, ale nie stanowią żadnego zagrożenia dla zdrowia.

Najpierw zwrócę uwagę na najważniejszy element stałej suplementacji, czyli witaminy i minerały. Wiele osób zapomina o tych składnikach odżywczych, podczas gdy bez nich nie tylko nie można uzyskać satysfakcjonujących rezultatów w sporcie, lecz także ryzykuje się własne zdrowie. Drugim elementem suplementacji stałej są odżywki białkowe. To właśnie dzięki nim można uzupełnić bilans proteinowy i zahamować katabolizm mięśniowy. Przydają się przede wszystkim po treningu, ponieważ pozwalają na szybkie uzupełnienie białek. W suplementacji nie powinno zabraknąć także węglowodanów, które stanowią bardzo ważne źródło energii.

W suplementacji cykliczna najważniejsza jest kreatyna oraz spalacze tłuszczu. Kreatynę stosuje się w cyklach 4-6 tygodniowych, jednak przez pierwsze miesiące zalecałbym wstrzymanie się z jej przyjmowaniem. Spośród spalaczy tłuszczu szczególnie polecanetermogeniki, czyli preparaty nasilające termogenezę.

Mam nadzieję, że zaprezentowane tutaj wskazówki ułatwią początkującym kulturystom opracowanie takiego planu suplementacji, który ułatwi im osiągniecie wyznaczonych sobie celów.

kulturysci24